Autoalaan liittyy useita riskejä, jotka vaikuttavat sekä liiketoimintaan että asiakastyytyväisyyteen. Tukkuliikkeen näkökulmasta riskejä voidaan hallita ennakoivalla suunnittelulla, hyvällä varastonhallinnalla ja selkeällä viestinnällä.
Yksi yleinen riski on toimituskatkokset. Mikäli varaosaa ei saada ajoissa, työ viivästyy ja lopputulos kärsii. Tämä voidaan ennaltaehkäistä pitämällä riittävä valikoima kriittisiä tuotteita varastossa sekä hyödyntämällä toimivia logistiikkaketjuja ja ennakoivia tilausjärjestelmiä.
Toinen riski liittyy vääränlaisiin tai yhteensopimattomiin osiin. Teknologian kehittyessä osien yhteensopivuus on tärkeämpää kuin koskaan. Tähän auttaa osaava henkilökunta, joka osaa neuvoa oikean tuotteen valinnassa ja ymmärtää ajoneuvojen rakenteelliset erot.
Kolmantena riskinä on tietokatkos tai puutteellinen dokumentaatio. Epäselvät tuotetiedot tai toimitusvirheet voivat aiheuttaa ongelmia loppupäässä. Selkeät järjestelmät, ajantasainen tuotetieto ja tarkka tilausseuranta ovat ratkaisevassa roolissa riskien minimoimisessa.